Browsing by Author "Serkan Buldur"
Now showing items 1-9 of 9
-
Alt sosyo-ekonomik düzeyli ilköğretim öğrencilerinin 4 - 8. sınıflar fen ve matematik ders başarıları: Cinsiyet perspektifi
Murat Bursal; Serkan Buldur; Yüksel Dede (2015)Bu çalışmada, alt sosyo- ekonomik düzeyli 2142 ilköğretim öğrencisinin 4-8. sınıflar arasındaki fen ve matematik dersi yılsonu notlarının değişimi kesitsel ve boylamsal yaklaşımlara göre ele alınarak öğrencilerin ders ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modelleri
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modellerini belirlemek ve bu modellerin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle olan ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmaya, 300 fen ... -
Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Sınıf-İçi Değerlendirme Ortamına İlişkin Algıları Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
Serkan Buldur; Alev Doğan (2014)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi kapsamında sınıf-içi değerlendirme ortamına ilişkin algılarını ortaya koyabilmek için, Alkharusi (2011) tarafından geliştirilen Öğrencilerin Sınıf-içi ... -
The Impact Levels of Career Choice Reasons of Preservice Science Teachers and Their Future Career Expectations
Serkan Buldur; Murat Bursal (2015)Bu çalışmada 129 fen bilgisi öğretmen adayının meslek tercih nedenleri ile mesleki geleceklerine yönelik beklentidüzeyleri incelenmiş ve bu değişkenlerin katılımcıların cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve üniversite öncesindeki ... -
An Investigation of Pre-Service Classroom Teachers’ Science Process Skills in Terms of Some Variables
Bülent Aydoğdu; Serkan Buldur (2013)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç beceri düzeylerini belirlemek, bu becerilerin sınıf düzeyine ve cinsiyete göre nasıl değiştiğini ve fen başarısı ile ilişkisini incelemektir. Çalışmanın ... -
İLKÖĞRETİM ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİH NEDENLERİ VE GELECEKLERİNE YÖNELİK BEKLENTİLERİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ
Murat Bursal; Serkan Buldur (2016)Bu çalışmada ilköğretim düzeyinde öğretmen yetiştiren altı farklı ana bilim dalına (Fen, İlköğretim Matematik, Okul Öncesi, Sınıf, Sosyal ve Türkçe) yeni başlayan 477 öğretmen adayının mesleki geleceklerine yönelik ... -
Öğrencilerin Sınıf-İçi Değerlendirme Ortamına İlişkin Algıları ile Başarı Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Cinsiyet Perspektifi
Serkan Buldur (2014)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi kapsamında benimsedikleri başarı amaç oryantasyonlarını ve sınıf-içi değerlendirme ortamına ilişkin algılarını belirlemektir. Ayrıca ... -
Performansa Dayalı Tekniklerle Yürütülen Biçimlendirmeye Yönelik Değerlendirme Sürecinin Öğrencilerin Hedef Yönelimlerine Etkisi
Serkan Buldur; Alev Doğan (2017)Bu çalışmada performansa dayalı tekniklerle yürütülen biçimlendirmeye yönelik değerlendirme sürecinin, öğrencilerin sahip oldukları hedef yönelimleri üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem ... -
The Science process skills scale development for elementary school students
Bülent Aydoğdu; Nilgün Tatar; Eylem Yıldız; Serkan Buldur (2012)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesidir. Ölçek geliştirme sürecinde ilk olarak temel ve üst düzey becerilere yönelik sorular (34 madde) ...